Deprecated: ini_set(): Use of mbstring.internal_encoding is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/config.php on line 133

Deprecated: Function split() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/db.php on line 400

Deprecated: mysql_pconnect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/webmaster.bullseye/system/inc/db.php on line 9

Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 165

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 167

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 169

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 209

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /home/webmaster.bullseye/system/inc/misc.php on line 213
Volkswagen Golf IV

Volkswagen Golf IV

VW Golf IV

Volkswagen Golf IV miał swoją premierę w 1997 roku na wystawie we Frankfurcie. Kolejna generacja tego auta podtrzymała tradycję najlepiej sprzedającego się samochodu w Europie. Golf jest oczywiście znany doskonale również i poza kontynentem. VW Golf IV jest zbudowany na bazie płyty podłogowej, którą wykorzystuje także Skoda Octavia, Seat Toledo czy Audi A3.

Zapewnia to Golfowi IV przestronne wnętrze i wysoki komfort jazdy pasażerów. Facelifting nie zmienił w żadnym wypadku "klasycznej" koncepcji Golfa, który po nieznacznych zmianach wyglądu zachował typowy wizerunek, przez co nie sposób pomylić go z jakimkolwiek innym autem.

VW Golf IV ma zmodyfikowane zawieszenie przednich kół, w którym zastosowana jest pomocnicza rama zgodnie z wymaganiami współczesności. Modyfikacjom poddana została także tylna oś, natomiast ABS od tej pory jest już w wyposażeniu seryjnym.

Od 1999 roku VW Golf IV ma montowane następujące silniki:
- 1.4 o mocy 75 KM,
- 1.6 o mocy 101 KM,
- 1.8 o mocy 125 KM,
- 1.8 o mocy 150 KM,
- 2.0 o mocy 115 KM,
- 2.3 o mocy 150 KM (V5),
- 2.8 o mocy 204 KM (V6).

Silniki V5 i V6 są skonstruowane na podstawie znanego silnika VR6. Ich cechą charakterystyczną jest zwarta budowa. Niektóre jednostki mogą być dostępne w wersji 4-Motion, która ma napęd na 4 koła. Oprócz wyżej wymienionych silników dostępny jest także wysokoprężny silnik o poj. 1.9 z bezpośrednim wtryskiem, oferowany aż w czterech wersjach, które osiągają odpowiednio moc 64 KM, 90 KM, 110 KM oraz 115 KM.

VW Golf IV dostępny jest również w wersji nadwozia karbrio i kombi. Golf IV kabrio jest najlepiej sprzedającym się autem tego typu w Europie. W 1999 roku w Genewie zaprezentowano natomiast nowy model - Golf Variant, który zastąpił pierwszą generację kombi, która była produkowana od 1993 roku. Golf w świadomości znacznej części nabywców pozostaje jako odrębna kategoria samochodów a nie tylko nazwa modelu.

Volkswagen Golf IV był produkowany w Niemczech, Południowej Afryce, na Słowacji, w Brazylii, Meksyku i Belgii a także w Bośni i Herzegowinie (gdzie powstawały także jego poprzednicy I i II generacji).

W Australii dostępne były jedynie modele z silnikami 2.0 (wersje GL i GLE) oraz 1.8 turbo - obydwie były 5-drzwiowe.

Volkswagen Golf IV zdobył wiele nagród, wśród których najważniejszymi były:
- Samochód Roku 2000 w kategorii samochód używany,
- Samochód Roku 2000 w kategorii diesel - najlepszy hatchback,
- Samochód Roku 1999 w kategorii najlepszy mały samochód rodzinny,
- Najlepszy samochód rodzinny - nagroda magazynu Top Gear w 1998 roku.

W 2002 roku powstało jedynie 1500 egzemplarzy specjalnej edycji Golfa IV- GTI 337. Został on oficjalnie zaprezentowany w Nowym Yorku w maju 2002 roku. Nazwa 337 pochodzi od kryptonimu, pod którym toczyły się prace nad Golfem we wczesnych latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. GTI była przypomnieniem historii auta i jako unikatowy eksponat była przeznaczona dla szczególnych miłośników Volkswagena.

W 2003 roku pojawił się w Europie Golf R32. Ponownie, w związku z nieoczekiwaną popularnością, Volkswagen zdecydował się sprzedawać ten model w Ameryce Północnej z wyjątkiem Kanady. Zbudowany na płycie podłogowej Golfa V, R32 zawierał wszystkie unowocześnienia, jakie VW miał w tym czasie do zaoferowania, włączając w to nowy silnik VR6 o poj. 3.2 l o mocy 240KM, 6-stopniową manualną skrzynię biegów, niezależne zawieszenie, sportowe siedzenia firmy Koenig oraz 18" felgi Aristo.

R32 pozostaje do tej pory najszybszym autem, jakie Volkswagen eksportował do USA. Przyspieszenie 0-100km/h - w zaledwie 5.8 sekundy.

Tłumaczenie na podstawie: www.cars-directory.net